Wozidło budowlane Volvo A30E

Przy przebiegu 25 000 mth (motogodzin) uszkodzeniu uległa automatyczna skrzynia biegów. Podczas zmian biegów odczuwalne było ogromne szaprnięcie jak gdyby samochód nagle uderzył w ścianę.

Winny był sterownik hydrauliczny automatycznej skrzyni biegów i elektrozawory.  Konieczny był remont kapitalny skrzyni biegów. Ze względu na przebieg pojazdu zdecydowano się na remont konwertera, pomimo braku jakichkolwiek uszkodzeń czy niesprawności.

Okazało się, że uszkodzeniu uległa tarcza osłaniająca sprężyny tłumika drgań skrętnych. Jeden oderwany element wycierał obudowę konwertera a drugiego już nie było. Najprawdopodobniej został już przetarty na drobny pył powodując uszkodzenie sterownika hydraulicznego i elektrozaworów.

Wniosek: Jeśli remontujemy skrzynię biegów zawsze warto sprawdzić konwerter.

Dla porównania z lewej strony sprzęgło od wozidła a z prawej ze skrzyni 8HP ZF Dla porównania z lewej strony sprzęgło od wozidła a z prawej ze skrzyni 8HP ZF
powrót